Hatha Yoga

Hatha Yoga vindt plaats op donderdagochtend: van 11:15 - 12:15 uur in De Schouw of op woensdagochtend van 10.45- 11.45 uur op Schutsboom 10 in Reusel.
Docente is Anita van Gurp

Heerlijk en over het algemeen rustig bewegen, je hoofd vrijmaken of juist aandacht geven aan iets dat je bezighoudt. Goed ademen, goed luisteren naar je lichaam, op reis gaan in je fantasie of door je lichaam: yogalessen bieden voor mannen en vrouwen een heerlijk uurtje ontspanning en inspanning per week. Je komt helemaal tot rust en het is nog gezond ook.

De yoga oefeningen worden staand, liggend, knielend of zittend vanaf ons matje of op een stoel gedaan. Dat laatste kan ook heel goed als je moeite hebt met bepaalde houdingen.
De oefeningen en houdingen hebben prachtige namen als: de Dolfijn, de Cobra, de Kwaaie Kat, de Kikker, de Kandelaar, Groet aan Moeder Aarde, enz.

Al die oefeningen zijn goed voor bepaalde delen van het lichaam en gebieden van de geest, maar er ook voor een goede doorstroming van het geheel.

Er zijn 38 lessen per cursusjaar. Als u geen ervaring hebt met yoga mag u de 1e les gratis en vrijblijvend bijwonen ter kennismaking. Laat dit de contactpersoon a.u.b. even weten door een telefoontje.
In de periode sept. 2013 t/m juni 2014 bedraagt het lesgeld &euro 228,- per jaar (dit is € 6,- per les). Het bedrag kan in twee termijnen voldaan worden.
De Seniorenvereniging Bladel draagt € 2,- per les p/p extra bij aan de docentenvergoeding.

Tips: Trek gemakkelijke, losse kleding aan; neem een matje of deken mee. Een kussentje kan prettig zijn om hoofd en rug te ontlasten.

Inlichtingen en aanmelden bij de contactpersoon: Nellie Hendrikx, H. Consciencelaan 24, telefoon 385939
E-mail pme.hendrikx@gmail.com

Wilt u vast meegenieten van de sfeer tijdens onze cursussen, dan vindt u hier enkele foto's

Gewijzigd: 15 maart 2018 16:46.