Welkom in het PC-Doe Mee Centrum in De Schouw.

Het PC-Doe Mee Centrum is ingericht in een hoekje van de grote zaal van De Schouw. De aanwezige Desktop PC draait op het allernieuwste besturingsprogramma Windows 10 en er is een opstarthandleiding aanwezig. Voor de nieuwsgierigen onder u is dit een unieke kans om ervaring te verkrijgen wanneer een nieuwe PC/laptop wordt aangeschaft.

Alles staat klaar om door de leden gebruikt te worden. U hoeft niet te wachten tot iemand de computer voor u aan zet.

Alles is voor iederéén bedoeld. Voor gevorderden, maar vooral ook voor mensen die nog steeds het klamme zweet in hun handen krijgen bij alle apparaten van deze moderne tijd.

Niet bang zijn. Behandel de computers als uw kleinkinderen. Ze zijn overal tegen bestand behalve tegen slaan en van de tafel gooien. Ze zijn ook niet bestand tegen vloeistof en kruimels. Dus er wordt niet gedronken aan de computer tafel. Een kopje valt nogal snel om met al die kleine snoertjes.
U mag overal op klikken en drukken als u denkt dat u daarmee iets zinnigs kunt doen.

Mocht de PC toevallig nog niet aan staan als u arriveert, uw gastvrouw/heer helpt u vooruit en anders: Druk op de grote knop van de PC bovenop en daarna op een kleine midden onder van de monitor, een minuutje wachten en kiezen voor KBO Lid (Gewoon) en u bent op weg.
Wanneer u de PC waarmee gewerkt is afsluit, gelieve dan ook de monitor uit te schakelen.

De inrichting (d.w.z. het uiterlijk zoals dat op het bureaublad verschijnt) van de PC is zoveel mogelijk voorzien met de meest gangbare Microsoft software en andere programma‘s die voor het normale gebruik handig zijn.

Openingstijden

Het PC-Doe Mee Centrum is geopend op de tijden dat De Schouw geopend is behalve wanneer er activiteiten gaande zijn die niet door andere bezoekers mogen worden gestoord.
Op dinsdagmiddagen (George Koijen tel 845869 en/of Hugo Duran tel 591515) en woensdagmiddagen (Henk van Winkel tel 360700) is er hulp met uw computerproblemen.
Vooraf bellen voor een hulpafspraak.

Spelregels

Programma’s

Voor alle vragen, opmerkingen en voorstellen ter verbetering kunt u terecht bij:

Henk van Winkel - tel 360700
Of liever per E-mail HvWinkel@seniorenverenigingbladel.nl

Gewijzigd: 15 maart 2018 16:48.