Zomeractiviteiten 2019 voor 50-plussers

Voor de elfde keer organiseert de Senioren Vereniging Bladel met veel plezier weer de Zomeractiviteiten die de voorgaande jaren zeer succesvol zijn geweest. In 2018 waren er voor de activiteiten meer dan 600 inschrijvingen (vrijwel alle deelnemers hadden zich voor meerdere activiteiten ingeschreven). Alle deelnemers hadden zich prima vermaakt, hun omgeving verkend en contacten vernieuwd. En over het weer was er niet te klagen.

Voor wie zijn de Zomeractiviteiten Iedereen boven de 50 jaar binnen de gemeente Bladel, kan zich inschrijven. Men hoeft geen lid te zijn van de Senioren Vereniging Bladel.
Periode Voor dit jaar hebben wij 29 activiteiten geselecteerd waaruit men kan kiezen. Hou voor dit gebeuren de periode van zondag 14 juli t/m vrijdag 2 augustus 2019 vrij.
Er zijn allerlei betaalbare activiteiten gepland zoals: creatieve workshops, bezoek aan tuinen, musea, wandelen en dagtochten.
Doel Het doel van de Zomeractiviteiten is om de stille periode te doorbreken waarin familie, vrienden, buren met vakantie zijn. Juist hiervoor bieden wij een aantal activiteiten aan waarbij men ook oude bekenden weer kan ontmoeten.
Samenwerking De Zomeractiviteiten zijn een samenwerkingsverband met de KBO-afdelingen van Casteren, Hapert, Hoogeloon en Netersel.
Kosten Ondanks de overheidsbezuinigingen hebben we toch een gemeentelijke subsidie mogen ontvangen. Op activiteiten tot € 4,00 zit geen subsidie. Ook de consumpties c.q. maaltijden dienen zelf betaald te worden, tenzij anders vermeld in het informatieboekje. Alle andere activiteiten zijn dus deels gesubsidieerd waardoor deze redelijk betaalbaar blijven. U krijgt altijd bericht of u kunt meedoen of op de wachtlijst geplaatst bent.

U vindt nog veel meer informatie in het Zomerboekje

Namens het hele team:
Thea Rosch