hulpdienst

De PC-Hulpdienst biedt hulp bij problemen met digitale apparaten zoals desktopcomputers, laptops, tablets en smartphones.
Voor zowel Android als Apple tablets en smartphones is expertise aanwezig.

Wie kunnen hiervan gebruik maken?

Senioren die problemen hebben met hun digitale apparatuur kunnen van deze dienst gebruik maken.
Vaak functioneert het apparaat niet meer goed na verloop van tijd. Soms doet hij het ineens helemaal niet meer.
Meestal zijn deze problemen vrij eenvoudig op te lossen, maar niet iedereen kan dit zelf en daarom kunt u een beroep doen op de PC-hulpdienst van de Seniorenvereniging Bladel.

Wat kost het?

De voorrijkosten voor de aanvrager bedragen € 2,50 en hierna kost ieder half uur € 2,50.
Als er onderdelen vervangen moeten worden, betaalt u uiteraard ook die kosten.

Eventuele reiskosten (buiten Bladel) bedragen € 0,35 per kilometer.

Servicebeurt

De PC-Hulpdienst kan ook een servicebeurt voor uw digitaal apparaat uitvoeren. Zij gaan samen met u
door uw bestanden en programma’s, ruimen op wat er onnodig op staat en laten uw apparaat weer soepel opstarten.
Dit neemt meestal ongeveer een uurtje in beslag en kost €7,50.

Onoplosbare problemen

Als het probleem niet door ons kan worden verholpen, dan zal de PC-hulpdienst u doorverwijzen.

Hoe bereikt u de PC-hulpdienst?

Contactpersoon

Hugo Duran

Als u een boodschap inspreekt, vergeet dan niet uw naam, telefoonnummer en uw e-mail adres te vermelden.
Indien u geen gehoor krijgt, kunt u ook bellen met Henk van Winkel.

Belangrijk!

  1. In sommige gevallen, wanneer u geen wifi heeft, hebben we uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig van uw
    provider (bijv. Ziggo, KPN, etc.). Zorg dan dat deze informatie bijdehand is.
  2. De hulpdienst biedt ondersteuning voor desktopcomputers en laptops met het Microsoft besturingssysteem Windows10,
    voor oudere versies dan Windows10 kan in bepaalde gevallen slechts beperkte hulp worden geboden.
  3. Voor ondersteuning van iPad/iPhone/Android-Tablets en Smartphones kunt u ook hulp aanvragen.
  4. De PC-Hulpdienst geeft geen ondersteuning voor desktopcomputers en laptops met het besturingssysteem
    OSX(Mac/Apple) en Linux.
  5. Na uw melding wordt uw klacht doorgespeeld naar één van de dienstverleners die met u telefonisch contact
    zal opnemen om een afspraak te maken voor een bezoek.
  6. Nadat de klus is geklaard ontvangt u een eindrapportage als pdf-file.
  7. Er wordt geen apparatuur meegenomen door de hulpverleners om thuis de klus te klaren, alleen tenzij dit
    noodzakelijk wordt geacht. In dit geval blijft de verantwoordelijkheid van de meegenomen apparatuur
    bij de eigenaar die hier toestemming voor heeft gegeven.